środa, 6 października 2021

SZEPTY Z LASU - M.M. PERR | THRILLER

629Kości,SzeptyZLasu,recenzja,RobertLew,opowiadanie,thriller,seria,WydawnictwoProzami,MMPerr,

Trzecia część serii z podkomisarzem Robertem Lwem.

W gęstym lesie otaczającym małą miejscowość Buków wydarza się tragedia. Na jednym z drzew zostaje znalezione wiszące ciało dziewiętnastoletniej Jagody. Związane ręce dziewczyny i jej obrażenia wskazują, że doszło do morderstwa. Ponieważ matka ofiary kategorycznie odmawia współpracy z lokalną policją, do sprawy przydzieleni zostają podkomisarz Robert Lew oraz aspirantka Sonia Czech z Warszawy. Gdy śledztwo nabiera tempa, w Bukowie dochodzi do kolejnych tajemniczych śmierci.

Codziennie rano wypatrywałam i wyczekiwałam listonosza, który miał mi przynieść przesyłkę z tą książką. Nie mogłam się doczekać. Dawno nie doświadczyłam takiego uczucia, być może dlatego, że dawno nie czytałam żadnej (aż tak) wciągającej mnie serii. 

Trzecia część cyklu z podkomisarzem Robertem Lwem znów zdobyła u mnie 10/10. To piękne, że cała seria trzyma wysoki poziom i moja ocena ani razu nie uległa zmianie. Każda z trzech książek zdobyła u mnie najwyższe noty.

Dlaczego oceniam książki M.M. Perr tak wysoko.

Warto zacząć od tego, że książki tej autorki to kryminały z lekką nutą thrillera. Każdy z nich zawiera interesujące śledztwo. Pierwsze dwa łączy jedno śledztwo, trzecia część natomiast to zupełnie odrębny temat. W każdej z książek możemy przeczytać o fascynującej drodze policji do poznania prawdy, ale także widzimy ich życie prywatne i demony z jakimi się zmagają. Uwielbiam takie połączenia. Czuję wtedy większą więź z bohaterami.

Robert Lew oczywiście najbardziej przyciąga uwagę. Podkomisarz, który miał kochającą rodzinę. Żona i czwórka dzieci czekających na niego każdego dnia w domu. Niestety nie doceniał ich wplątując się w romans. W pewnym momencie w pożarze zginęła jego żona i dwójka dzieci. W taki sposób został samotnym ojcem pozostałej dwójki. Nie jest mu z tym łatwo, tym bardziej, że mieszka z nimi schorowany ojciec. Na szczęście do pomocy ma Nikolę, dziewczynę którą uratował od pracy w klubie i biedy. W ten sposób Robert zaczyna wychodzić na prostą i w trzeciej części "Szepty z lasu" widzimy go bardziej zrelaksowanego, a nawet uśmiechniętego. Bardzo się cieszę, że autorka nie poprzestała na załamaniu głównego bohatera i postanowiła wyprowadzić go nieco z kryzysu. To miła odmiana. Niektórzy autorzy potrafią ciągnąć gehennę bohatera przez kilka książek, co po jakimś czasie zaczyna męczyć czytelnika.

Pozostali bohaterowie to ludzie w różnym wieku z różnymi doświadczeniami życiowymi. Po raz kolejny widzimy w śledztwie Sonię Czech, która po zabiciu człowieka zmaga się z urazem psychicznym. Bardzo podoba mi się wprowadzenie Adama - niedocenionego informatyka policji. Czuć w nim świeżość i mam wrażenie, że ten bohater pokaże nam dużo więcej w kolejnych częściach.

Bardzo liczę na kolejne części serii.

Książki M.M. Perr czyta się z wielkim zainteresowaniem, trudno się od nich oderwać. Zawsze znajdzie się w nich mała cząstka, która trzyma w niepewności do ostatniej strony i dla niej brniemy z ciekawością w historię. 

Bardzo polecam Wam tą serię. Znajdziecie tu analizę psychologiczną ludzkiego umysłu, szeroko rozwinięte relacje międzyludzkie i proste problemy, które potrafią urosnąć do ogromnej skali. Do tego ciekawe śledztwo i nuta niepewności stworzą unikatowy klimat.

Warto też dodać iż Wydawnictwo Prozami postawiło na intrygujące okładki, które na półce wyglądają spójnie i ciekawie. Wiem, że nie ocenia się książki po okładce, ale dla mnie okładka jest równie znacząca do treść.

629Kości,SzeptyZLasu,recenzja,RobertLew,opowiadanie,thriller,seria,WydawnictwoProzami,MMPerr,

629Kości,SzeptyZLasu,recenzja,RobertLew,opowiadanie,thriller,seria,WydawnictwoProzami,MMPerr,

13 komentarzy:

  1. Już sam tytuł brzmi dla mnie intrygująco. Zapoznam się

    OdpowiedzUsuń
  2. Mrocznie brzmi ten tytuł, ale pozycja może być godna uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba czas sięgnąć po tę serię :) Od siebie polecam "W mroku lasu". Thriller z genialną fabułą, która trzyma w napięciu do ostatnich stron :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Trochę mroczna ta książka ale właśnie na pewno wciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystko się zgadza: i tytuł, i okładka. Lubię takie klimaty, oj tak.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow ciekawe klimaty, książka na pewno wciąga

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmm myślę, że ta pozycja także mnie wkręci. Super

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka ma w sobie na pewno tajemnicę a takie lubię.

    OdpowiedzUsuń
  9. Książkę czyta się jednym tchem, bardzo wciąga.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zaciekawiła mnie ta pozycja. chętnie ją przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię takie thrillery. Poznam też tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna książka, na pewno trzyma w napięciu i kryje w sobie tajemnicę.

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka mnie zachwyciła. Może jeszcze do niej wrócę kolejny raz.

    OdpowiedzUsuń