sobota, 6 listopada 2021

DYWAN WINYLOWY IDEALNY DLA ALERGIKÓW

wnętrza,wnętrze,mieszkanie,design,dekoracje, dywan, dywanwinylowy, deska, deskakuchenna, homedecor, dywanomat, wallmuralia

Kiedy masz w domu alergika dekoracja wnętrza może okazać się problemem. Na szczęście są odpowiednie rozwiązania.

Kiedy jakiś czas temu założyłam zakładkę "mieszkanie" na blogu, nie spodziewałam się, że prowadzenie jej będzie sprawiać mi taką przyjemność. Pokazywanie kolejnych elementów mojego mieszkania jest ciekawym doświadczeniem, ponieważ ja także uczę się dekorowania i wystroju na własnym przykładzie.

Zawsze myślałam, że wystrój własnego lokum to będzie dla mnie prawdziwe wyzwanie, któremu nie podołam. Kompletnie nie czułam tego klimatu i miałam wrażenie, że bez pomocy się nie obejdzie. Na początku skorzystałam z porad mojej serdecznej koleżanki, która jest także architektem wnętrz. Dało mi inspirację i powera do działania. Dzięki niej, wiedziałam w jakim chcę pójść kierunku.

Teraz radzę sobie już sama i czuję, kiedy brakuje istotnych elementów dekoracji.

Tak było z dywanem...

Od jakiegoś czasu marzył mi się dywan. W moim mieszkaniu wszędzie jest biała podłoga i pragnęłam na niej kolorów. Był jednak mały problem. 12 letni alergik na kurz i roztocza, u którego dywany wywołują kaszel, kichanie. Można odkurzać je każdego dnia, a i tak nic to nie zmieni. Szczególnie jesień i zima są najbardziej uciążliwymi miesiącami, gdzie alergia uaktywnia się najbardziej.

Jaki dywan dla alergików?

Dlatego myślałam, że dywan nie jest dla nas. Okazało się jednak, że istnieje coś takiego, jak dywany zrobione z pcv  i od razu napiszę: totalnie mnie to na początku nie przekonało. Coś kazało mi jednak zagłębić się w temat i poszukać nieco więcej informacji na temat dywanów winylowych. Konsultowałam się nawet z kilkoma osobami, które tego typu twór bardzo sobie chwaliły.

"Dzięki wyjątkowym właściwością materiału jakim jest poliester, maty sprawdzą się również w pomieszczeniu alergika. Materiał syntetyczne (poliester powleczony spienionym PCV) nie gromadzi drobnoustrojów i bakterii."

W taki sposób dywan winylowy idealny dla alergików znalazł się w moich czterech kątach. Słowo 'dywan' może wywołać sprzeczne reakcje, ponieważ jest to bardziej mata. 

Co myślę o takim dywanie

Jestem w szoku jak bardzo polubiłam się z tym przedmiotem.

Myślałam, że:

- będzie się rolował na końcach
- będzie się brudził od laczków
- będzie dawał uczucie chłodu
- bałam się czy odkurzacz poradzi sobie z takim materiałem i nie będzie "tępo hamował"

Wszystko okazało się mylne. Dywan od razu pięknie przyległ do podłogi. Tylko jedno miejsce miało na brzegu małe zawinięcie, które rozprostowało się samo po dwóch dniach. Jest bardzo przyjemny, chodzenie po nim gołymi stopami daje bardzo miłe odczucia, nie chłodzi. Jeśli chodzi o utrzymanie czystości to widzę, że nie zbiera się na nim kurz. Odkurzacz radzi sobie ze sprzątaniem rewelacyjnie, nie mam żadnych problemów z "hamowaniem" sprzętu przez materiał. Mycie także nie sprawia większych utrapień, chociaż muszę przyznać, że nie chcę myć dywanu zbyt często. Robię to tylko jeśli naprawdę muszę, bo np. coś się na niego wyleje.

Dlatego musiałam stworzyć ten wpis i podzielić się z wami moimi wrażeniami. W końcu po to jest ta zakładka.

Jak wyglądały formalności.

Zamówiłam dywan we wzór tropikalnych liści w największym rozmiarze 150x220 cm (do wyboru są także inne mniejsze rozmiary). Cena takiego przedmiotu to niecałe 525 zł. Dywan przyszedł bardzo szybko, bodajże po trzech dniach i był solidnie zabezpieczony, zwinięty w rulon. Po odpakowaniu od razu mogłam go rozkładać i cieszyć się nim, bez żadnego prostowania. Mój narzeczony stwierdził, że fajne w tym dywanie jest to, że można nawet samemu go przyciąć gdyby była taka potrzeba.

wnętrza,wnętrze,mieszkanie,design,dekoracje, dywan, dywanwinylowy, deska, deskakuchenna, homedecor, dywanomat, wallmuralia

wnętrza,wnętrze,mieszkanie,design,dekoracje, dywan, dywanwinylowy, deska, deskakuchenna, homedecor, dywanomat, wallmuralia

wnętrza,wnętrze,mieszkanie,design,dekoracje, dywan, dywanwinylowy, deska, deskakuchenna, homedecor, dywanomat, wallmuralia

wnętrza,wnętrze,mieszkanie,design,dekoracje, dywan, dywanwinylowy, deska, deskakuchenna, homedecor, dywanomat, wallmuralia

Przy okazji testu dywanu winylowego postanowiłam sprawdzić też jeszcze jedną rzecz - szklane deski kuchenne. Stwierdziłam, że skoro już szaleję, to i tutaj podejmę ryzyko. Nigdy nie miałam takiej deski i byłam bardzo ciekawa w jaki sposób się z nią współpracuję. Od razu zaznaczę, że w zamówieniu otrzymałam dwie identyczne deski, które można złożyć w jedną. Postanowiłam jednak podarować połowę mamie, ponieważ nie mam aż tyle miejsca na dwie. Rozmiar nieco przerósł moje oczekiwania. 

Nigdy nie kroiłam niczego na szklanej desce dlatego pierwsze podrygi kuchenne były dla mnie zupełnie nowym doświadczeniem. Inne odczucie, inny dźwięk i wszystko jakieś inne. Stwierdzam jednak, że to bardzo wygodny przedmiot kuchenny przede wszystkim w myciu. Bardzo łatwo zmyć brud ze szkła. 

Deska także przyszła do mnie bardzo szybko. Wybrałam model 2x 30x52 cm, który kosztuje 100 zł. 

wnętrza,wnętrze,mieszkanie,design,dekoracje, dywan, dywanwinylowy, deska, deskakuchenna, homedecor, dywanomat, wallmuralia

wnętrza,wnętrze,mieszkanie,design,dekoracje, dywan, dywanwinylowy, deska, deskakuchenna, homedecor, dywanomat, wallmuralia

wnętrza,wnętrze,mieszkanie,design,dekoracje, dywan, dywanwinylowy, deska, deskakuchenna, homedecor, dywanomat, wallmuralia

Jestem bardzo ciekawa waszych opinii o tego typu przedmiotach. Zamienilibyście klasyczny futrzany dywan na dywan winylowy? Co sądzicie także o ogromnej szklanej desce. Czy jest to niezbędnik każdej pani domu?

42 komentarze:

  1. Dywany winylowe to świetna opcja dla alergików, bardzo ładnie wyglądają a o wiele prościej je wyczyścić z kurzu :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow jestem trochę zaskoczona takim pomysłem, ale taki dywan wydaje się doskonały dla alergików.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dywan tego typu jest niesamowicie praktyczny i nie uczula.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sam jestem alergikiem i nigdy bym nie pomyślał o zakupie takiego dywanu. To bardzo fajny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny wpis, nie wiedziałam, że są takie dywany i deski, muszę o nich więcej poczytać :) sama szukam firmy przeprowadzkowej by się przenieść do nowego lokum, także wszelkie pomysły na wnętrza chętnie przyjmuję :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa rzecz muszę przyznać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie rozwiązania dla alergików. Są bardzo pomocne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy wpis czekamy na kolejne, bloga przeglądam już jakiś czas i bardzo mi się podoba to jak wszystko opisujesz.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe rozwiązanie taki dywan. Na pewno bardzo się sprawdzi.

    OdpowiedzUsuń
  10. Alergicy na pewno będą doceniać takie rozwiązania. Super dywan

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeśli mieszkanie jest odpowiednio zaprojektowane to urządzanie go sprawia ogromną przyjemność, co pozwala wypracować własny styl. Dzięki czemu czujemy się w nim bardzo komfortowo.

    OdpowiedzUsuń
  12. Alergicy na pewno docenią takie rozwiązanie. Alergia to coś strasznego, więc trzeba uważać na dywany.

    OdpowiedzUsuń
  13. Fantastyczny motyw dywanu. Egzotyka zawsze ładnie odżywia wnętrza.

    OdpowiedzUsuń
  14. Kocham roślinny motyw. Wspaniale gra z białymi/brązowymi meblami salonu.

    OdpowiedzUsuń
  15. Motywy takich dywanów są bardzo różne, ale na pewno jest to świetna opcja dla alergików.

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajnie, że współcześnie sklepy zwracają uwagę na osoby dotychczas jakoś tak pomijane. Piękny wzór dywanu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Alergicy uwielbiają takie rozwiązania. Na pewno warto na takie postawić.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie tylko alergicy docenią ten dywan. Mi sie podoba

    OdpowiedzUsuń
  19. Taki dywan doskonale się sprawdzi także w pokoju dziecka.

    OdpowiedzUsuń
  20. Słyszałam wiele dobrych opinii o tym dywanie

    OdpowiedzUsuń
  21. Takie dywany są idealne nie tylko dla alergików.

    OdpowiedzUsuń
  22. wygląda na fajną dekorację i w dodatku łatwą w czyszczeniu nawet bez detergentów :D jak już mój dom szkieletowy dostanie w pełni przygotowany to zabiorę się za wybór dywanów, obrazów, czy dodatków do każdego pokoju, by było ładnie i przytulnie :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie tylko dla alergików sprawdzi się taki dywan. Śliczny

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękny ten roślinny wzór tego dywanu, moje dziecko chyba ma alergię więc powoli przymierzam się do wymiany

    OdpowiedzUsuń
  25. Dla alergików również idealnie się sprawdzą naturalne dywany wełniane.

    OdpowiedzUsuń
  26. dobrze że nie mam alergii, bo kocham puchate dywany, a te może i mają ładny wzór ale kojarzą mi się z matą na stół, nic nie poradzę :( lubię koronkowe obrusy do salonu, puszyste poduszki, firaneczki i inne tekstylia. może i zbierają kurz ale estetyka jest dla mnie najważniejsza :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Dywany tego typu są idealne i praktyczne. Warto je mieć.

    OdpowiedzUsuń
  28. dywan idealny dla właściciela kota brytyjskiego długowłosego, szczególnie kiedy akurat linieje ;) ze zwykłego dywanu to nawet odkurzacz nie wyciągnie wszystkich włosów, a taki dywan to tylko się zmywa i gotowe ;) a kot też nie narzeka na jego powierzchnię i nie jest zadrapana od pazurków :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Dywany tego typu najlepiej się sprawdzą także w pokoju dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  30. Super sprawa taki dywan, jeśli w domu mamy zwierzaki, które zostawiają sierść.

    OdpowiedzUsuń
  31. świetna rzecz! kupiłam taki dywan przy zmianie aranżacji salonu. wcześniej miałam prostokątną ławę z drewna a potem kupiłam stolik kawowy okrągły z marmuru. bałam się że metalowa rama będzie rysować podłogę albo że będzie się ślizgać na panelach i kupiłam dywan - stolik się nie przesuwa, ale też na dywanie nie ma żadnych rys, więc może niepotrzebnie się martwiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Dywany tego typu na pewno teraz będą hitem, idealne.

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie tylko alergikom taki dywan się sprawdzi.

    OdpowiedzUsuń
  34. wzór z monsterą idealnie dopasowany do kanapy i stolika, a do tego bardzo modny :D jak jednak wygląda tu czyszczenie dywanów, ale takie dogłębne, mocniejsze, nie tylko takie przejechanie mopem po nich? czy odkurzacz nie porysuje winylowej nawierzchni?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten dywan nie wymaga wiele. Odkurzacz nie rysuje powierzchni, a przetarcie mopem idealnie go oczyszcza :)

      Usuń
  35. Dywan zachwalają alergicy, więc coś musi w nim być.

    OdpowiedzUsuń
  36. Dywany wcale nie są przereklamowane. Piękne i praktyczne.

    OdpowiedzUsuń
  37. Wybierając wykładziny PCV, inwestujesz w rozwiązanie, które łączy estetykę naturalnych materiałów z praktycznością syntetycznych. Nowoczesne technologie produkcji pozwalają na imitację drewna, kamienia czy ceramiki, zapewniając wykładzinom elegancki wygląd, który jest jednocześnie łatwy do utrzymania w czystości.

    OdpowiedzUsuń
  38. Wiem, że alergicy kochają takie dywany. Jeśli właśnie mieć je w domu to dywany tego typu.

    OdpowiedzUsuń
  39. Jeśli dywan w domu alergika to tylko taki. Bardzo mi się sprawdza.

    OdpowiedzUsuń