wtorek, 2 listopada 2021

MISTER MISTER - MIKOŁAJ MILCKE | POWIEŚĆ OBYCZAJOWA

powieśćobyczajowa,MisterMister, MikołajMilcke,WydawnictwoNovaeRes,recenzja,opowiadanie,konkurspiękności, gej, lgbt, kulisysławy, showbiznes

Świat pięknych ludzi jest piękny, ale tylko z zewnątrz.

25- letni Mieszko nie myślał o udziale w konkursie piękności. Ulega jednak namowom swojej chorobliwie ambitnej matki i wbrew sobie startuje w konkursie Man of Poland - męskim odpowiedniku Miss Polonia. Szybko okazuje się, że to, co miało być niewinną rozrywką, pod błyszczącą brokatem powierzchnią skrywa najgorszą zgniliznę. Matka chłopaka zupełnie tego nie dostrzega. Prośbą lub groźbą robi wszystko, by Mieszko wygrał, został gwiazdą i zaspokoił jej oczekiwania. Determinacja rośnie z dnia na dzień, a katastrofa wydaje się nieunikniona...

Kompletnie nie spodziewałam się tego, że świat męskiego konkursu piękności pochłonie mnie na kilka godzin. Prawie 500 stron powieści wydawałoby się solidnym tomiskiem, a czyta się je niczym cieniutką książeczkę. Aż mi mało. Mam nadzieję, że to nie koniec i autor pociągnie tą historię, bo wyczuwam tu ogromny potencjał.

Główny bohater Mieszko to idealny kandydat na Mistera Polski. Trener personalny o boskim ciele, dobrze wychowany, potrafiący się pięknie wypowiadać. Nigdy jednak nie planował brać udziału w konkursie tego typu. Robi to tylko dla matki, która pragnie sławy kosztem swoich dzieci. Chłopak nie potrafi odmówić. I tak rozpoczyna się jego droga, która okaże się pełna niebezpiecznych zakrętów. Mieszko rozpocznie przygodę, która przyniesie mu wiele niespodziewanych sytuacji.

Wspomniana wyżej matka Dorota to moim zdaniem gwiazda tej książki. Jej postać jej napisana genialnie i bez niej z pewnością historia nie urzekałaby tak bardzo. Nigdy jednak nie chcielibyście spotkać tej kobiety w prawdziwym świecie, bo to prawdziwa jadowita żmija dążąca po trupach do celu. Bez skrupułów wciąga Mieszka w bagno jakim jest konkurs piękności Man of Poland i za wszelką cenę dąży do wygranej syna.

Nie znałam wcześniej twórczości Mikołaja Milcke, nie słyszałam również nic o nim. Jednak teraz z pewnością zerknę na pozostałe książki autora, ponieważ jego styl pisania idealnie przypadł mi do gustu. Książkę "Mister mister" przeczytałam na jednym wdechu i nie raz przecierałam oczy ze zdziwienia, jak bardzo okrutny potrafi być świat konkursów piękności. Podobało mi się, że autor wprawnie wprowadził kilka ważnych zdrowotnych informacji do książki, jak chociażby fragment uświadamiający czym jest HIV. Takich sytuacji było później jeszcze kilka. Bardzo aprobuję tego typu zabiegi w książkach, ponieważ jednocześnie uczą i uświadamiają przede wszystkim młodych odbiorców.

Jeśli macie ochotę na męską obyczajówkę z domieszką zaborczej miłości rodzicielskiej, sięgnijcie po "Mister mister". To będzie kilka, a może nawet kilkanaście godzin ciekawej i intrygującej lektury nasączonej testosteronem. Moja ocena to 10/10.

Muszę jeszcze dodać, że (mimo iż nie lubię rekomendacji znanych osób na okładkach) w pełni zgadzam się z Bartoszem Jędrzejakiem. Ta książka byłaby genialnym scenariuszem na film. Na pewno wybrałabym się na niego do kina.

powieśćobyczajowa,MisterMister, MikołajMilcke,WydawnictwoNovaeRes,recenzja,opowiadanie,konkurspiękności, gej, lgbt, kulisysławy, showbiznes

powieśćobyczajowa,MisterMister, MikołajMilcke,WydawnictwoNovaeRes,recenzja,opowiadanie,konkurspiękności, gej, lgbt, kulisysławy, showbiznes

23 komentarze:

  1. Bardzo lubię powieści obyczajowe. Chętnie zapoznam się również z tą pozycją.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka sprawia wrażenie bardzo przyjemnej. Super pozycja

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa pozycja. Na wolny wieczór na pewno się sprawdzi. Cudna

    OdpowiedzUsuń
  4. Niby nie mój gust, ale czuję się nawet zachęcona :D

    OdpowiedzUsuń
  5. dawno nie czytałam dobrej obyczajówki, więc na pewno sięgnę po tę pozycję :) szkoda że nie dajesz też filmików, wolę oglądać albo słuchać jak ktoś mówi o książkach, bo jak się już naczytam powieści to potrzebny mi odpoczynek od literek :) mogłabyś wybić swój kanał na YT bo masz już fanów z bloga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za opinię, ale mam wrażenie, że YT to nie moja bajka i nie czuję się kompletnie w świecie filmów. Wolę pisać, bo wtedy czuję, że mogę przelać wszystkie myśli :)

      Usuń
  6. Ciekawa pozycja, na pewno warto się z nią zapoznać w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna recenzja, musze się rozejrzeć za tą książką w księgarni.

    OdpowiedzUsuń
  8. Powieść zaciekawiła również mnie. Muszę się za nią rozejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię takie powieści. Dziękuję za tę pozycję. Zapoznam się z nią

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka może mieć w sobie to coś. Chętnie się z nią zapoznam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Miło widzieć, że oprócz mody i kosmetyków, blogerki interesuje też literatura :) Opis interesujący, warto się przyjrzeć i wspierać polskich autorów.

    OdpowiedzUsuń
  12. Taka powieść na pewno wciągnie. Na jesień idealna

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna pozycja, jedna z lepszych na jesienny dzień.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie znam tej książki, ale chętnie ją przeczytam w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetna pozycja. Jak najbardziej sprawdzi się na wieczór

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię takie powieści. Super książka

    OdpowiedzUsuń
  17. Wydaje mi się, że książka mnie wciągnie. Super pozycja

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię pozycje tego typu. Chętnie się zapoznam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Powieści obyczajowe bardzo wciągają. Na pewno tak jest też z tą pozycją.

    OdpowiedzUsuń
  20. Powieść na pewno jest godna przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  21. Chętnie dam się wciągnąć tej powieści.

    OdpowiedzUsuń
  22. Książka bardzo mi się podoba, na pewno się z nią zapoznam.

    OdpowiedzUsuń