poniedziałek, 23 września 2019

CZARNA LISTA - KERRY WILKINSON | RECENZJA


Tym razem Jessica Daniel będzie musiała rozwiązać zagadkę mordercy, który zabija mężczyzn. Jest tylko jeden problem, podejrzany odsiaduje dożywocie w więzieniu.


Zaczęłam czytać tą książkę przed datą premiery, która odbyła się w środę 18.09.2019 i niestety nie zdążyłam. Ostatni tydzień był tak intensywny, że czytanie odeszło niestety na dalszy plan. Kryminał udało mi się zakończyć dopiero dziś i od razu przychodzę z recenzją na gorąco.

"Czarna lista" to kolejna, druga część serii kryminalnej z Jessicą Daniel i od razu mogę zdradzić, że zakończenie zapowiada dalsze części przygód detektyw Daniel. Moim zdaniem póki co nie trzeba czytać tych książek w kolejności, ale jeśli pojawi się trzecia część, kolejność będzie już wymagana.Wcześniejsza część "W potrzasku" również jest dostępna u mnie w formie recenzji.

Tym razem Jessica musi zmierzyć się z seryjnym mordercą, który zabija mężczyzn. Jest tylko jeden problem, podejrzany odsiaduje w więzieniu dożywocie. Fabuła jest poprowadzona podobnie jak we wcześniejszej części. Autor powoli rozpędza ją, by w pewnym momencie zaserwować nam dynamizm i napięcie sięgające zenitu. Na finiszu otrzymujemy satysfakcjonujące zakończenie zapowiadające dalszą część. Postać głównej bohaterki da się lubić, nawet bardzo. Czasem jej działania wydają się dla mnie niezrozumiałe, ale później okazuje się, że miała w nich konkretny cel i wszystko jednak miało sens. Wiem, że to trochę zawiłe, ale kiedy przeczytacie "Czarną listę" będziecie wiedzieć o co mi chodzi.

Kerrego Wilkinsona uwielbiam za to, że zmusza mnie do myślenia, kombinowania i prowadzenia własnego mini-śledztwa. Mimo typowania podejrzanego i zakończenia, kolejny raz nie trafiłam i zostałam totalnie zaskoczona. I oto chodzi!

W ogólnym rozrachunku jestem bardzo zadowolona zarówno z "Czarnej listy", jak i "W potrzasku". Obie pozycje książkowe są utrzymane na podobnym poziomie, a okładki wizualnie są spójne. Myślę, że warto sięgnąć po te książki kryminalne, ponieważ otrzymacie tu odpowiednio odmierzoną dawkę emocji i kawał dobrej fabuły, z ciekawym śledztwem.



W skrócie

W okrytej złą sławą dzielnicy Manchesteru zostają znalezione zwłoki młodego mężczyzny. Krew na miejscu zbrodni jednoznacznie wskazuje na Donalda McKennę. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie fakt, że podejrzany właśnie odbywa wyrok dożywocia.

Tymczasem w mieście zaczynają ginąć kolejni mężczyźni... Łączy ich nie tylko to jak umierają, lecz także fakt, że wszyscy byli przestępcami. Sierżant Jessica Daniel ma niełatwe zadanie - złapać nożownika, mając do dyspozycji jedynie ślady, które prowadzą do osadzonego McKenny.

Sprawy nie ułatwiają media i opinia publiczna, które widzą w seryjnym zabójcy superbohatera.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz