niedziela, 27 października 2019

5 THRILLERÓW NA SAMOTNE WIECZORY

książka, opowiadanie, polecane, recenzja, thriller, EneDueŚmierć, Pogodynek, Oszukana, 48, GorączkaIKrew, polecane,

Te książki wywołają dreszcze na całym ciele.

Dzieci wyjechały na weekend do dziadków, mąż wyszedł z kolegami na kręgle, a Ciebie czeka samotny wieczór pełen relaksu? Wspaniale!! Usiądź więc wygodnie w fotelu i zagłęb się w lekturze jednej z książek z gatunku thrillera idealnych na samotne jesienne wieczory.

Thriller - to właśnie ten gatunek dziś polecam. Pięć poniższych pozycji to książki, które zapadły mi w pamięć i z chęcią zawsze rekomenduję je dalej. To właśnie od książki z tego gatunku rozpoczęła się moja przygoda z czytaniem. "Pogodynek" zachwycił mnie tak bardzo, że zapragnęłam większej ilości. I tak ciągnę już któryś rok z rzędu, czytając thrillery, kryminały, komedie, erotyki i inne czytadła. Wciągnęłam się niesamowicie i naprawdę kocham czytać. Założyłam nawet w tym celu profil na instagramie, na który serdecznie zapraszam - @pasjonatkaczytania.

Jeśli interesują Was wpisy polecające książki z danej kategorii, zerknijcie na moje 3 horrory idealne na wieczory.

↓ 5 thrillerów, które polecam ↓

książka, opowiadanie, polecane, recenzja, thriller, EneDueŚmierć, Pogodynek, Oszukana, 48, GorączkaIKrew, polecane,

POGODYNEK - Steve Thayer

↠ ilość stron 466
↠ dodatkowa informacja: To od tej książki zaczęła się moja przygoda z czytaniem. Mam do niej duży sentyment. Zakończenie wbija w fotel. Poczujecie się oszukani. To thriller psychologiczny.

Upalne lato w Minnesocie. Pozorny spokój niszczy niespodziewane tornado. W tym samym czasie, w brutalny sposób zostaje zamordowana młoda kobieta. Kolejne gwałtowne burze, wyjątkowe mrozy i nieoczekiwane powodzie coraz częściej zaskakują mieszkańców stolicy stanu. Jednocześnie odnajdywane są ciała następnych ofiar psychopatycznego mordercy, a ludzie dopatrują się w pogodowych anomaliach związku ze śmiercią kobiet. Kiedy podejrzenie pada na telewizyjnego pogodynka, Dixona Bella, jego przyjaciel postanawia oczyścić go z zarzutów. Zdaje on sobie jednak sprawę, że nadprzyrodzona umiejętność Dixona w przewidywaniu pogody może mieć coś wspólnego z serią krwawych morderstw.

książka, opowiadanie, polecane, recenzja, thriller, EneDueŚmierć, Pogodynek, Oszukana, 48, GorączkaIKrew, polecane,


↠ ilość stron 366
↠ dodatkowa informacja: Na początku nie wiadomo o co chodzi, ale jak już fabuła zaczyna się wyjaśniać, nie można oderwać się od tej książki. Ten thriller zdecydowanie jest wart uwagi. Autorka dozuje nam emocje, by w pewnym momencie zbombardować nasze umysły ich natłokiem.

Jestem Lena, mam dwadzieścia trzy lata, interesuję się fotografią, mieszkam w uroczej willi nad jeziorem. W wielkim domu, otoczonym lasem, tylko ja, mój chłopak i nasz pies. Jednym wyda się to romantyczne, innym mroczne, a dla mnie to po prostu idealna kryjówka. Musiałam uciekać, musiałam się gdzieś schować, nie chciałam umrzeć. Żyję chwilą, stronię od ludzi, codziennie przekonuję siebie, że moje wcześniejsze życie nie istniało. Tak jest prościej. Gdy się w kółko powtarza kłamstwa, w końcu zaczyna się w nie wierzyć. Ale to tylko część prawdy o mnie. Tak jak każdy z nas mam swoje tajemnice i lęki. Najbardziej boję się, że jeśli przeszłość mnie odnajdzie, zginę! To, co mi się przydarzyło, równie dobrze mogło spotkać ciebie.

książka, opowiadanie, polecane, recenzja, thriller, EneDueŚmierć, Pogodynek, Oszukana, 48, GorączkaIKrew, polecane,

48 - Andreas Gruber

↠ ilość stron 465
↠ dodatkowa informacja: Książka bywa obrzydliwa i dzięki temu jest jeszcze ciekawsza. Zagadka bardzo pomysłowa, ale momentami dla wytrwałych.

"Jeśli w ciągu czterdziestu ośmiu godzin odgadniesz, dlaczego uprowadziłem tę kobietę, zostanie ona przy życiu. W przeciwnym razie - zginie."

Takim komunikatem rozpoczyna się perwersyjna gra seryjnego mordercy. Głodzenie, wlewanie atramentu do płuc, zamurowywanie żywcem w betonowym słupie... Monachijska policjantka Sabine Nemez rozpaczliwie szuka motywu, wyjaśnienia. Tym bardziej, że chodzi również o życie jej matki. Dopiero gdy do śledztwa włącza się pewien Holender, schemat działania sprawcy staje się jasny.

48 to jeden z najlepszych thrillerów, jaki ukazał się na rynku niemieckim w ostatnich latach. Przez wiele tygodni gościł na listach bestsellerów, a Andreasa Grubera uczynił jedną z największych gwiazd niemieckiego thrillera obok Sebastiana Fitzka.

Wielowątkowa, pełna zagadek i zwrotów akcji opowieść to mistrzowski thriller psychologiczny, który fanów gatunku przyprawi o szybkie bicie serca i będzie trzymał w nieustannym napięciu aż do ostatniej strony.

książka, opowiadanie, polecane, recenzja, thriller, EneDueŚmierć, Pogodynek, Oszukana, 48, GorączkaIKrew, polecane,


↠ ilość stron 419
↠ dodatkowa informacja: Książka zawiera elementy metafizyki, a główna bohaterka, komisarz Eva jest albinoską. To thriller naładowany napięciem.

Na południu Francji giną młode kobiety. Wszystko wskazuje na to, że padły ofiarą seryjnego mordercy. Komisarz Eva Svarta odnajduje ich zmasakrowane ciała w domu na odludziu. Kiedy podczas policyjnej akcji giną właściciele domu, bracia Salaville, sprawa zostaje zamknięta, a oni sami - uznani za sprawców. Wydaje się, że wszystko wraca do normy.

Do czasu kiedy kilka miesięcy później identyczna zbrodnia zostaje popełniona w Paryżu. A potem kolejna. I kolejna...

Czy białowłosa policjantka powstrzyma falę makabrycznych zbrodni? Czy poradzi sobie z własnymi demonami?

książka, opowiadanie, polecane, recenzja, thriller, EneDueŚmierć, Pogodynek, Oszukana, 48, GorączkaIKrew, polecane,

ENE, DUE, ŚMIERĆ - M.J. Arlidge

↠ ilość stron 435
↠ dodatkowa informacja: Książka rozpoczyna serię z inspektor Helen Grace. Typowo psychologiczny thriller z brutalnymi elementami.

Witaj w świecie, w którym najbliższa Ci osoba staje się Twoim wrogiem, a każda podjęta decyzja może być ostatnią w życiu. W świecie, w którym łzy szczęścia mieszają się z zapachem krwi. Dla Helen Grace praca w policji jest wszystkim. Dla mordercy, którego tropi, śmierć to gra. Zdeterminowana, twarda, ale też skrzywdzona Helen będzie musiała zagrać z mordercą na jego zasadach. Ene, due, śmierć to mroczny i trzymający w napięciu thriller, który zmiażdży Twoje poczucie bezpieczeństwa. Zastanów się. Zagrasz?

książka, opowiadanie, polecane, recenzja, thriller, EneDueŚmierć, Pogodynek, Oszukana, 48, GorączkaIKrew, polecane,

Mam nadzieję, że Wam również spodobają się polecane przeze mnie thrillery książkowe i dodacie je do swoich list czytelniczych. Udanego czytania!

1 komentarz: