czwartek, 17 października 2019

3 KSIĄŻKI HORRORY IDEALNE NA JESIENNE WIECZORY

ArturUrbanowicz, Gałęziste, Grzesznik, horror, książka, MagdanelaMariaKałużyńska, opowiadanie, polecane, recenzja, YMAR,

Uważaj! Po przeczytaniu tych książek możesz mieć problemy ze snem.


Tym wpisem rozpoczynam nowy cykl książkowy. Zawsze dodawałam pojedyncze recenzje. Tym razem postanowiłam spróbować czegoś nowego i zacząć polecać Wam konkretne kategorie książkowe. Mam już kilka pomysłów i mam nadzieję, że te wpisy blogowe przyjmą się pozytywnie. Postanowiłam nadać im też charakterystyczną okładkę, inną niż zawsze.

Dziś chciałabym polecić 3 książki z gatunku horroru, które wzburzyły moim życiem. Nigdy nie czytałam nic tak strasznego, jak podczas zagłębiania się w te trzy pozycje. To najstraszniejsze horrory z jakimi miałam do czynienia. Zresztą nie bez powodu przy każdej książce macie moją skalę strachu. Jeśli jesteście miłośnikami tego gatunku, a nie znacie tych polskich autorów, koniecznie poznajcie ich twórczość, bo jest warta uwagi.

Kilka słów o książkach - może ciężko w to uwierzyć, ale horror "Ymar" czytałam 9 lat temu. Książkę wygrałam w konkursie i mam nawet w środku dedykację. Ta książka horror tak zapadła mi w pamięci, że do dzisiaj potrafię przytoczyć najstraszniejsze fragmenty, od których do teraz mam ciarki. Kolejne dwie pozycje literackie są od Pana Artura Urbanowicza. Nie miałam pojęcia któż to, kiedy napisał do mnie z prośbą o recenzję. Teraz już wiem kim jest. To cholernie uzdolniony pisarz, który pisze najlepsze horrory ever. "Gałęziste" to najciekawsza i najbardziej przerażająca książka, którą w życiu przeczytałam. "Grzesznik" natomiast prawie dorównuje tej wcześniejszej naszpikowaniem grozą. Obie książki są godne uwagi i do teraz czuję dreszcze myśląc o ich fabule, w którą wchodzi się jak nóż w masło. Sprawdźcie sami.


ArturUrbanowicz, Gałęziste, Grzesznik, horror, książka, MagdanelaMariaKałużyńska, opowiadanie, polecane, recenzja, YMAR,


YMAR - Magdalena Maria Kałużyńska

↠ ilość stron 245

↠ poziom strachu: okropnie i obrzydliwie straszna
↠ dodatkowa informacja: Czytałam tą książkę w 2010 roku, ale przeraża mnie do dziś.

Gdy inspektor Wojciechowski i jego asystent, Michał, znajdują w starej kamienicy zakrwawione ciało pięknej kobiety, nie podejrzewają nawet, w jak mroczną i skomplikowaną intrygę zostają wplątani. Intrygę, która - być może - ma swoje korzenie jeszcze w pradawnych i złowrogich siłach wymykających się ludzkiemu rozumowi... Czy bohaterowie poznają prawdę i... czy uchronią siebie i innych przed tajemniczym niebezpieczeństwem?

W precyzyjnie skonstruowanej fabule Kałużyńska płynie i niepostrzeżenie przemieszcza się pomiędzy konwekcjami literackimi; prowadzi czytelnika od thrillera policyjnego do horroru z pogranicza metafizyki. Niewątpliwie największą zaletą Ymar - oprócz posępnego, mrocznego nastroju powieści oraz odważnych zabiegów narracyjnych - są błyskotliwe, dynamiczne i bardzo wiarygodne dialogi. Dzięki nim i dzięki niebanalnym osobowościom bohaterów Ymar okazuje się fascynującą i wciągającą powieścią, która zaspokoi gusta wszystkich miłośników dreszczu emocji.


ArturUrbanowicz, Gałęziste, Grzesznik, horror, książka, MagdanelaMariaKałużyńska, opowiadanie, polecane, recenzja, YMAR,

GAŁĘZISTE - Artur Urbanowicz


↠ ilość stron 245
↠ poziom strachu: momentami przeraźliwa
↠ dodatkowa informacja: To najlepszy horror, jaki przeczytałam w 2018 roku. Obecnie w 2019 wyszła wznowiona wersja książki "Gałęziste" w nowej oprawie graficznej, wydana przez inne wydawnictwo.


Nie wierz w nic, co widzisz, słyszysz i w co do tej pory wierzyłeś.

Jest taki dom, w którym nie chciałbyś spędzić nocy. Z jakiegoś powodu ciemność jest w nim inna. Jeszcze bardziej złowroga niż gdziekolwiek indziej.


Jest takie jezioro, w którym mieszkają nieumarli. Ich przewaga nas Tobą jest prosta - oni nie potrzebują nabierać powietrza.


Jest taki demon, o istnieniu którego wolałbyś nie wiedzieć. Niematerialne uosobienie zła, przed którym nie sposób uciec.


Jest takie miejsce, w którym mieści się ten dom. Miejsce, w sercu którego kryje się też to jezioro, w którym demon był od zawsze. To las. Las, w którym za nic w świecie nie chciałbyś się zgubić. Gdy już raz do niego wejdziesz, nie pozwoli Ci wyjść...


Jest taka historia, której nie chciałbyś poznać. Opowieść, która Cię zaintryguje, zaskoczy i przerazi do szpiku kości. Thriller na baśniowych ziemiach Suwalszczyzny.


Odważysz się?


ArturUrbanowicz, Gałęziste, Grzesznik, horror, książka, MagdanelaMariaKałużyńska, opowiadanie, polecane, recenzja, YMAR,

GRZESZNIK - Artur Urbanowicz


↠ ilość stron 245
↠ poziom strachu: można posikać się w majty
↠ dodatkowa informacja: W tej książce znajdziecie dużo metafizyki.

Marek Suchocki "Suchy", boss suwalskiego półświatka, dowiaduje się, że najgroźniejszy konkurent wychodzi z więzienia. Nie czekając na dalszy rozwój wypadków, wraz ze swoimi wiernymi ludźmi postanawia raz na zawsze stawić mu czoło. Porachunki kończą się tragicznie - Marek spada ze schodów i doznaje silnego wstrząsu mózgu. Kiedy po tygodniowej śpiączce odzyskuje przytomność, okazuje się, że jego grupa została rozbita, a wszystkie pieniądze zarobione przez lata przestępczej działalności zniknęły. Jego przeciwnik, przez swoje brutalne i bezkompromisowe dokonania ochrzczony niegdyś przez media Grzesznikiem, daje się poznać jako genialny, niesamowicie inteligentny psychopata, który nie zna litości. Stawia Suchego przed wyborem - albo ustąpi, albo zostanie mu odebrane wszystko, czym tylko kiedykolwiek się cieszył. Na domiar złego, wkrótce po wypadku ujawniają się nowe, przerażające zdolności Marka...



ArturUrbanowicz, Gałęziste, Grzesznik, horror, książka, MagdanelaMariaKałużyńska, opowiadanie, polecane, recenzja, YMAR,


Mam nadzieję, że teraz Wasze jesienne wieczory dzięki powyższym pozycjom książkowym będą bardziej emocjonujące. Pamiętajcie żeby dobrze zakluczyć drzwi, bo nigdy nie wiadomo jaka zjawa czeka po drugiej stronie w ciemnościach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz