wtorek, 29 października 2019

KSIĄŻKA, KTÓRĄ MUSISZ PRZECZYTAĆ | W POSZUKIWANIU PRAWDY - NORA ROBERTS

NoraRoberts, WPoszukiwaniuPrawdy, J.D.Robb, WUkryciu, ŚmierćIMrok, kryminał, opowiadanie, recenzja,

Jeśli lubisz połączenie thrillera, kryminału i romansu - ta książka jest dla Ciebie. To 527 stron niesamowicie dobrej uczty pisarskiej.


Gdyby książka Nory Roberts "W poszukiwaniu prawdy" zakończyła się na 127 stronie, ja już byłabym usatysfakcjonowana. Dostałam jednak dużo więcej, niż się spodziewałam. To połączenie thrillera, kryminału i romansu to prawdziwa czytelnicza uczta. Dawno żadna książka nie zachwyciła mnie tak bardzo.


Co dziwne, podeszłam do jej czytania z dużym dystansem. Wcześniejsze pozycje tej autorki "W ukryciu" i "Śmierć i mrok" wydana pod pseudonimem J.D. Robb, kompletnie mnie nie zachwyciły. Pomyślałam więc, że tutaj będzie tak samo. Myliłam się. Ta pozycja literacka urzekła mnie w każdym calu. Czytałam ją bardzo długo, nie dlatego że była zła - była zbyt dobra. Chciałam dozować sobie emocje, każdą chwilę, każdą stronę. Pragnęłam, by tak historia się nie kończyła. 

Książka podejmuje tematykę ogólno pojętej przemocy. Mamy tu przemoc rodziców wobec dzieci, przemoc w małżeństwie, przemoc stosowaną z nienawiści do innych i zemsty, a także przemoc psychiczną. Wszyscy bohaterowie noszą znamiona którejś z powyższych przemocy, ale jednocześnie nie poddają się i pokazują, że warto walczyć o siebie samego.

Zane i Darby to bohaterowie z krwi i kości, którzy od pierwszych liniej dają się lubić. Od razu zanaczam, że Darby poznajemy w tej historii dużo później. Szybko można wczuć się w ich sytuacje i razem z nimi przeżywać ból, cierpienie, ale także te pozytywne emocje. Fabuła natomiast skonstruowana jest w taki sposób, by czytelnik nie nudził się nawet przez chwilę. Autorka sprytnie wodzi nas za nos i kiedy myślimy, że wszystko będzie dobrze i się ułoży, wtedy akcja niespodziewanie nabiera zupełnie innego tempa. To naprawdę dobra książka. Serdecznie Wam ją polecam.

NoraRoberts, WPoszukiwaniuPrawdy, J.D.Robb, WUkryciu, ŚmierćIMrok, kryminał, opowiadanie, recenzja,

NoraRoberts, WPoszukiwaniuPrawdy, J.D.Robb, WUkryciu, ŚmierćIMrok, kryminał, opowiadanie, recenzja,

W skrócie

Przeszłość Zane'a i Darby kryje straszne tajemnice. Drogi tych dwojga młodych ludzi skrzyżowały się w miasteczku nad jeziorem. Doświadczeni przez los postanowili budować wspólne życie. Czy po latach będą się w stanie uwolnić od swoich oprawców?
Zane Bigelow dorasta w pięknym, idealnie utrzymanym domu w górach Karoliny Północnej. Społeczność lokalna postrzega jego rodziców jako szanowaną parę, która czynnie uczestniczy w życiu swoich dzieci: podziwia występy baletowe córki i kibicuje synowi podczas meczów baseballowych. Brutalną prawdę znają tylko Zane i jego siostra. Pewnej nocy fałszywa fasada pęka, ujawniając prawdziwe oblicza ich rodziców. Zane wyjeżdża do college'u, nie zamierzając wracać do rodzinnego miasteczka. Lata później już jako dojrzały mężczyzna pojawia się jednak w nim, by ponownie związać się z miejscem i ludźmi, którzy mimo bolesnych wspomnień tak wiele dla niego znaczą. W malowniczym otoczeniu poznaje utalentowaną architektkę krajobrazu o imieniu Darby, próbującą uciec od złych wspomnień. Teraz ci dwoje będą musieli stawić czoło przeszłości i obronić tych, których kochają.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz