wtorek, 11 lutego 2020

JAK BLOGOWAĆ | 10 PORAD DLA BLOGERÓW

afterweb, blog, poradnik, porady, pozycjonowanie,

Moje porady na blogowanie. 10 oczywistości, o których każdy bloger powinien wiedzieć.

Nie jestem wielką blogerką, nie mam miliona wejść, ani wielu płatnych współprac z największymi markami. Mam jednak pasję i zapał, a także miłość, którą obdarzam mój blog każdego dnia. Na początku myślałam, że będę miała słomiany zapał i zamknę interes po kilku miesiącach. Minęło kilka lat, a mnie nadal się chce. Mam atrakcyjne współprace, niedawno otworzyłam na blogu dział książkowy i czerpię ogromną radość z prowadzenia bloga modowo-urodowo-książkowego Stylowa Misja.

W związku z powyższym chciałabym podzielić się moimi radami na blogowanie. Nie ważne czy dopiero zaczynasz, czy siedzisz w tym już jakiś czas. Chociaż domyślam się, że dla drugiej grupy rady będą bardzo oczywiste. Mimo tego chcę przekazać 10 porad dla blogera. Mam nadzieję, że ten wpis przyda się choć jednej blogerskiej duszy.

1. Ciekawe tematy i dobry tytuł wpisu
Zawsze poruszaj tematy, na które masz coś ciekawego do powiedzenia. Staraj się pisać z pasją. Określ tematykę swojego bloga tworząc zakładki tematyczne. Bardzo ważny jest też tytuł wpisu. Powinien być krótki i przyciągać.

2. Ładne zdjęcia
Ubarwiaj swoje wpisy ładnymi zdjęciami, najlepiej jeśli będą autorskie. Jeśli nie pałasz miłością do fotografii i nie masz pojęcia o podstawach, skorzystaj z darmowego banku zdjęć.

3. Słowa kluczowe
Staraj się wykorzystywać frazy, które pomogą ci pozycjonować blog w google. Jeśli nie masz pojęcia jak to robić, możesz na początku skorzystać z pomocy specjalistów. Firma AFTERWEB specjalizuje się w pozycjonowaniu stron i blogów, na pewno chętnie pomogą.

4. Pasja
Pasja i zapał są najważniejsze. Jeśli musisz robić coś z przymusu, może się nie udać.

5. Kreatywność
Jeśli jara cię twój blog, kreatywne podejście do pisania nie powinno być żadnym problemem. Nie pisz na siłę, poczekaj na przypływ weny i stwórz wpis na miarę arcydzieła.

6. Social media
Załóż stronę na facebooku, by informować fanów o nowych wpisach i innych nowinkach tematycznych. To zawsze dodaje wejść. Możesz również zapisać się do grup na fb, jak np. Blogerki, na których można udostępniać najnowsze posty.

7. Google search
Podepnij się pod GA, aby śledzić swoje statystyki. To bardzo przydatne źródło informacji, z którego możesz wiele się dowiedzieć o swoich czytelnikach.

8. Nie nastawiaj się na zysk, czerp radość z prowadzenia bloga.
Jeśli od pierwszego dnia powstania bloga nastawisz się na zysk, możesz się zawieść. Określ plan wpisów, publikuj regularnie, a współprace przyjdą same.

9. Własna domena
Już prawie dojrzałam do założenia własnej domeny. Warto takową posiadać. Nie dość, że wygląda ładnie, to przynosi o wiele więcej zysku i lepsze statystyki.

10. Współprace
Jeśli prowadzisz bloga sumiennie i schludnie, prędzej czy później odezwie się do ciebie ktoś, kto zaoferuje współpracę. Najważniejsze by się nie zachłysnąć. Nie bierz byle czego w barterze. Zawsze staraj się oszacować koszty swojej pracy i zaoferować drugiej stronie ciekawą ofertę. Takie działania nieraz gwarantują dłuższą chęć współpracy ze strony firm. Bardzo istotna jest również forma wiadomości. Kultura wypowiedzi ponad wszystko, nawet jeśli to tylko e-mail.

afterweb, blogowanie, poradnik, porady, blog, pozycjonowanie

Mam nadzieję, że powyższe porady będą atrakcyjną formą pomocy dla wszystkich blogujących i tych, którzy dopiero zastanawiają się nad założeniem własnej strony. Powodzenia!

4 komentarze:

  1. Myślę, że nastawienie się na zysk to ogromny błąd. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super podkreślenie ważnych rzeczy w blogowaniu! Niby wiadomo, ale...

    OdpowiedzUsuń
  3. Najważniejsze porady w jednym wpisie, super!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. krótki, zwięzły i fajny poradnik dla początkujących :) mój laptop mi padł na etapie tworzenia bazy fotek do wpisów, ale liczę, że serwis komputerów szybko mi go odda i ruszę dalej z pracą ;)

    OdpowiedzUsuń