sobota, 19 września 2020

ZDRADA DOSKONAŁA - LAUREN NORTH | THRILLER

WydawnictwoWab,thrillerpsychologiczny,ZdradaDoskonała,zdrada,LaurenNorth,recenzja,opowiadanie,thriller,zaufanie,

Komu tak naprawdę można wierzyć? Nikt w tej historii nie jest godzien zaufania.

Thrillery to jeden z moich ulubionych gatunków i są jednymi z najczęściej recenzowanych przeze mnie książek. To właśnie od thrillera psychologicznego zaczęła się moja przygoda z czytaniem i już zawsze będę mieć duży sentyment do tego gatunku. Poza tym w tych powieściach nigdy nie wiadomo czego się spodziewać. Niby thriller, ale każdy jest inaczej skonstruowany, każdy autor podchodzi inaczej do tego gatunku i interpretuje go na swój sposób. Dlatego, moim zdaniem, jest to jeden z bardziej intrygujących rodzajów książek.

Myślałam, że to nasza przyjaciółka. Myślałam, że chce pomóc.

Tess jest załamana po niespodziewanej śmierci męża. Pozostał jej już tylko syn Jamie - zrobiłaby wszystko, aby go chronić, ale narazie nie bardzo radzi sobie z życiem. Wszystko się zmienia, kiedy do drzwi ich domu puka Shelly, zawodowo zajmująca się pomaganiem osobom, które zmagają się z utratą kogoś bliskiego. Pełna wyrozumiałości i życzliwości, obiecuje, że pomoże Tess przetrwać ten najtrudniejszy okres w życiu.

Kiedy jednak dochodzi do serii niepokojących wydarzeń i pojawiają się pytania w związku ze śmiercią męża, Tess zaczyna podejrzewać, że Shelley może mieć ukryty motyw. Wie, że musi dołożyć wszelkich starań, aby zapewnić bezpieczeństwo Jamiemu - lecz nigdy jeszcze nie czuła się równie bezbronna...

Recenzja książki "Zdrada doskonała" będzie pełna emocji. Zawsze staram się pisać zaraz po zakończeniu czytania, aby moje odczucia były jeszcze "ciepłe" I tym razem tak się stało. Zapraszam na dalszą część recenzji thrillera Lauren North.

Znacie to uczucie, kiedy po zamknięciu książki macie od razu ochotę przeczytać ją ponownie? Kiedy zakończenie szokuje do tego stopnia, że cały dotychczasowy pogląd na fabułę, ulega zmianie, a świat wywraca się do góry nogami? Nigdy nie spotkałam się z czymś takim, dopóki nie natrafiłam na thriller "Zdrada doskonała". Zakończenie zwaliło mnie z nóg, nie mogę się pozbierać. Kompletne zaskoczenie, szok i niedowierzanie. Teraz historia Tess wygląda zupełnie inaczej i naprawdę pragnę przeczytać tą książkę drugi raz, aby wychwycić wszystkie istotne dla historii sytuacje, na które wcześniej nie zwróciłam uwagi. Sami widzicie ile w moich słowach emocji, wystukuję je na klawiaturze z prędkością światła, nadal będąca w szoku i w emocjach po zakończeniu powieści. Wow! Muszę odetchnąć. Dawno żadna książka nie zrobiła na mnie takiego wrażenia. Myślałam, że czytałam już o wszystkim, ale czegoś takiego jeszcze nie spotkałam.

I to właściwie mógłby być już koniec recenzji, ale znacie mnie, muszę dodać jeszcze kilka słów, ponieważ nadal czuję, że nie wypowiedziałam w tym wpisie wszystkiego, co leży mi na sercu.

Thriller psychologiczny "Zdrada doskonała" to historia kobiety - Tess, która w katastrofie samolotu straciła ukochanego męża. Została sama z dzieckiem i próbuje odnaleźć się na nowo. Niestety jest to bardzo ciężkie, tym bardziej, że sytuacja jest cały czas "świeża", a w mediach na każdym kroku nadal można natknąć się na wzmiankę o samolocie z pilotem samobójcą. Na ratunek przychodzi jej Shelley - pracująca w agencji pomocy osobom, które straciły bliskich. Kobiety od razu się zaprzyjaźniają, tym bardziej, że Shelley także straciła kiedyś kogoś bliskiego. Z czasem jednak Tess zaczyna podejrzewać, że Shelley ma wobec niej nie do końca dobre intencje, a jej wizyty sprawiają, że główna bohaterka czuje się później ospała i trudno jej pozbierać myśli. Czyżby Shelley dosypywała jej czegoś? A może to tylko przemęczenie? 

Jak widzicie, książka ma prosty schemat, ale nie dajcie się zwieźć pozorom. W tej historii tkwi ukryte dno i tak naprawdę nic nie jest takim jak się wydaje. 

Bardzo kibicowałam Tess w jej drodze do odkrycia prawdy i polubiłam ją jako bohaterkę. Razem z nią przeżywałam jej stratę i odczuwałam jej emocje. Autorka intrygująco wprowadziła mnie w smutny klimat książki i dzięki temu moje emocje były silniejsze. Czyż nie o to właśnie chodzi w czytaniu, aby przeżywać historię razem z bohaterami książek? Tak! Właśnie na tym to polega, dlatego tak wiele osób kocha czytać, ponieważ dzięki temu mogą poznać zupełnie inny świat na pozór obcych im osób.

"Wtedy jeszcze nie wiedziałam, że nie żyjesz. Może gdybym została w kuchni i dalej szorowała szafki, komentując na głos audycję Kena Bruce'a w radiowej dwójce, dowiedziałabym się o tym, zanim policja zapukała do drzwi. Ale akurat w tamtej chwili, tamtego ranka, gałęzie irytowały mnie bardziej niż brudne szafki, a że dzień był pogodny - niebo błękitne i kryształowo czyste - wymaszerowałam na dwór w kapciach, uzbrojona w zapałki, płyn do zapalniczek oraz niedzielną gazetę, i szszszuuuu: buchnęły ogniste jęzory" 


"Zdrada doskonała autorstwa Lauren North to thriller o ludzkich emocjach, tęsknocie i miłości do bliskich, a także o walce o siebie po stracie ukochanej osoby. North rewelacyjnie wprowadza czytelnika w trudną atmosferę powieści, pokazując jak bardzo można cierpieć i w jak różny sposób się to objawia. Strata członka rodziny to piętno na całe życie i czasem ciężko wyjść z mroku.

Z mojej strony serdecznie polecam tą książkę. Warto doczekać zakończenia, ponieważ właśnie ono zmienia pogląd na całą historię. Dlatego już teraz ostrzegam - zwracajcie uwagę na każdy szczegół historii i bądźcie niczym śledczy, a może wasza czujność nie zostanie uśpiona.

WydawnictwoWab,thrillerpsychologiczny,ZdradaDoskonała,zdrada,LaurenNorth,recenzja,opowiadanie,thriller,zaufanie,

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz