czwartek, 18 czerwca 2020

JAK SIĘ KOŃCZY KSIĄŻKA "OBSERWATORKA", "DYLEMAT", "OSTATNI LOT", "WRZASK"


W tym wpisie znajdziecie wszystkie zakończenia jednych z najbardziej poczytnych książek ostatnich miesięcy.
Są różne rodzaje książkoholików. Ci, którzy czytają jedną książkę od początku do końca, ci którzy pragną poznać zakończenie nawet jeśli są dopiero w połowie i ci którzy czytają kilka książek naraz. Mój wpis jest dla drugiej kategorii, czyli osób, które lubią znać zakończenie i chcą wiedzieć jaki "towar" biorą do ręki, tudzież nie przebrnęli i znudzeni odłożyli książkę na półkę, ale jednak chcieliby wiedzieć jak się kończy cała historia.

Do stworzenia tego postu zainspirował mnie inny mój wpis, w którym zdradzam zakończenia wszystkich książek z serii 365 dni. Możecie mi nie wierzyć, ale ten post bije rekordy klikalności i właściwie to właśnie on trzyma obecnie moje statystyki na wyższym poziomie. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że jest to spowodowane ekranizacją pierwszej części przygód Massimo i Laury znajdującej się na platformie Netflix. Mimo tego chciałabym sprawdzić, jak inne spojlerowe wpisy książkowe poradzą sobie na moim blogu w kategorii recenzji książek. Mam nadzieję, że będziecie się tutaj dobrze bawić. Zobaczcie jak się kończą poniższe książki. Piszcie mi również śmiało w komentarzach czy czytaliście poniższe pozycje i jakie były Wasze wrażenia.

Jak się kończy Obserwatorka Alicji Sinickiej?
Głowna bohaterka Iza okazuje się zazdrosną psychopatką. Najpierw sprowokowała ojca żeby ją pobił, w efekcie znajdując się na SOR i trafiając na Arka. Później na jaw wychodzi, że to ona zabiła Justynę, byłą dziewczynę swojego ukochanego. Obserwatorem domu okazał się wysłannik matki Arka, która wiedziała o dziewczynie zbyt wiele. Dlatego również musiała zginąć z rąk Justyny. Róże podrzucała matka Justyny na jej własne życzenie, o czym właśnie dowiedziała się matka Arka. Kochankowie razem wyjeżdżają do Szwecji, więc Iza osiąga swój cel. Skrzętnie ukrywana tajemnica Arka to uwielbienie do obnażania się. W tym celu chłopak zakłada profil na instagramie gdzie publikuje coraz odważniejsze zdjęcia.
Uzależniłam się od Arka, gdy miałam sześć lat. Gdy podał mi dłoń i wypowiedział swoje imię. Zasmakowałam go jak najlepszej używki, dzięki której człowiek czuje się lepiej, bezpieczniej. To on mnie rozśmieszał, kiedy przychodziłam do niego po kolejnej awanturze w domu. To on częstował mnie zagraniczną czekoladą. To on pierwszy mnie pocałował, a potem porzucił, nie zdając sobie sprawy, co to dla mnie oznaczało. Pragnęłam go jak narkotyku. Był moim największym nałogiem."
Zapraszam także do zapoznania się z moją recenzją książki "Obserwatorka" Alicji Sinickiej.


Jak się kończy Dylemat B. A. Paris?
Marnie zginęła w katastrofie lotniczej. Adam powiedział o tym Livii dopiero na drugi dzień po jej urodzinach. Kobieta była na niego wściekła. Nie polecieli do Kairu na miejsce wypadku samolotu. Ich syn Josh zamieszkał ze swoją dziewczyną Amy w Londynie. Okazało się, że Marnie miała romans z Robem, najlepszym przyjacielem jej rodziców. Adam i Livia dla dobra żony Roba chorej na SM postanowili zachować tą informację dla siebie. Wracając jeszcze na chwilę do urodzin Livii, jej matka pojawiła się w połowie przyjęcia. Ojciec Livii niestety zmarł jakiś czas wcześniej. Teraz kobieta utrzymuje kontakty z córką i jej rodziną.
Przez kilka pierwszych tygodni po śmierci Marnie Liv miała zdecydowanie więcej siły ode mnie. Ja zupełnie się rozsypałem, fizycznie i psychicznie. Dręczyły mnie nie tylko rozpacz i poczucie winy, ale także świadomość, że nasza córka miała romans z Robem. Nie mogłem pogodzić obrazu Marnie, jaką znałem, z obrazem tej, jaką się stała. Nie jadłem, nie spałem i w szybkim tempie chudłem. Kiedy myślałem o jej ostatnich chwilach, wyobrażałem sobie, że dzwoni nie do Livii ani do mnie, ale do Roba."
Zapraszam także do zapoznania się z moją recenzją książki "Dylemat" autorstwa B.A. Paris.

książki, opowiadanie, recenzja, spojler, zakończenie, Dylemat, Obserwatorka, Wrzask, OstatniLot, BAParis, AlicjaSinicka, JulieClark, IzabelaJaniszewska,

Jak się kończy Ostatni Lot Julie Clark?
Eva pełna nadziei na lepsze życie, wsiadła do samolotu, jednak zamieniła się z kimś miejscem dlatego policja nie mogła zlokalizować jej ciała. Niestety zginęła w katastrofie razem z innymi pasażerami. Dzięki nagraniu z ukrycia rozmowy Rory'ego z Brucem przez asystentkę Danielle, Claire wsadziła męża do więzienia. Okazało się, że Eva była przyjaciółką matki Danielle i właśnie tak dowiedziała się o istnieniu i planach ucieczki Claire. Spotkanie kobiet na lotnisku nie było więc przypadkowe, ponieważ Eva zaplanowała całą akcję zamiany osobowości. Na jaw wychodzi również stara sprawa zaginięcia poprzedniej żony Rory'ego. Prawdopodobnie została zamordowana przez męża, a świadkiem w sprawie miała być jego młoda kochanka z tamtych lat.
"Claire: Powinnam również uhonorować kobietę, która zginęła zamiast mnie - oświadczam - Na pewno są ludzie, którzy ją kochają i chcieliby widzieć, co się z nią stało. Oni również zasługują na coś w rodzaju domknięcia - Robię znaczącą pauzę i myślę o kartce papieru, którą znalazłam u Evy w domu i którą ciągle mam w kieszeni. - Jestem gotowa przejść na drugą stronę strachu, żeby odzyskać swoje życie. To jedyna rzecz, która należy tylko do mnie. Mój mąż mi je ukradł: zabrał mi pewność siebie i pozbawił poczucia własnej wartości. Czas z tym skończyć. Tacy mężczyźni jak on nie powinni już nigdy nikogo okradać."
Zapraszam także na moją recenzję thrillera "Osatatni lot" Julie Clark.


książki, opowiadanie, recenzja, spojler, zakończenie, Dylemat, Obserwatorka, Wrzask, OstatniLot, BAParis, AlicjaSinicka, JulieClark, IzabelaJaniszewska,

Jak się kończy Wrzask Izabeli Janiszewskiej?
Mordercą okazuje się chłopiec trzymany przez całą swoją młodość w schowku za szafą. Jego rodzeństwo i ojciec donosili mu jedynie jedzenie i wodę. Chłopiec - Jakub mści się teraz na wszystkich jeden za drugim, a największy żal ma to przybranej matki, która go zaadoptowała i oddała. Jakub zabił ją wraz z całym swoim rodzeństwem. Ojca nie udało się zabić, ponieważ obecnie siedzi w "wariatkowie". Larysa i Bruno zbliżyli się do siebie podczas śledztwa. Mamy jeszcze Emilię Lewicką, żonę Jacka i matkę bliźniaków. Zgłosiła się na policję prześladowana. Myślała, że prześladuje ją były kochanek, który jest biologicznym ojcem jej dzieci. Emilia osiągnęła taki stan strachu, że postanowiła zabić kochanka by odzyskać spokój. O wszystkim dowiedział się jej mąż. Jakiś czas później kobieta powiesiła się w domu na smyczy psa. I oto właśnie Jacek Lewicki okazuje się Jakubem mordercą. Bruno Wilczyński w ostatniej chwili zostaje "oświecony" tą informacją i tak kończy się książka.
"Nagle wszystko stało się dla niej jasne. To byłeś ty, pomyślała, przez cały czas. To ty się dowiedziałeś, nie on. To przez ciebie go zabiłam. Doprowadziłeś mnie do obłędu po to, by się mnie pozbyć. Mężczyzna szarpnął przedmiot, który trzymał w dłoni, i wtedy dostrzegła, że był to uchwyt od smyczy Dropsa. Druga jej część przewleczona była przez oczko w żyrandolu, dalej szła w kierunku kaloryfera. Była owinięta wokół rurki tak, że tworzyła naturalną dźwignię przy podnoszeniu ofiary."
Zapraszam na recenzję kryminału "Wrzask" Izabeli Janiszewskiej.

książki, opowiadanie, recenzja, spojler, zakończenie, Dylemat, Obserwatorka, Wrzask, OstatniLot, BAParis, AlicjaSinicka, JulieClark, IzabelaJaniszewska,

1 komentarz:

  1. Świetny pomysł na wpisy! Długo szukałem zakończenia tej książki i w końcu znalazłem!

    OdpowiedzUsuń